flag Судова влада України

Реалії війни та доступ до правосуддя: підготовка та проведення пресконференції Южноукраїнським міським судом

23 травня 2023, 15:45

16 травня в Южноукраїнському міському суді відбулася пресконференція, під час якої інформували про резонансні справи, підсумки роботи суду за І квартал 2023 року, внутрішню діяльність суду та правосуддя під час дії воєнного стану.

 

Як зазначила прессекретар Ірина Чернуха, повномасштабне російське вторгнення на територію України та введення воєнного стану зумовило відповідні зміни у законодавчому регулюванні, судовій практиці, територіальній юрисдикції судів та активізацію онлайн-судочинства. При цьому Южноукраїнський міський суд в умовах воєнного стану працює у штатному режимі.

 

Під час пресконференції суддя-спікер Олександр Савін доповів про резонансні справи, які розглядав суд, справи щодо військовослужбовців тощо. Особливу увагу суддя-спікер звернув на справи пов'язані з війною. Так, суддями Южноукраїнського міського суду вже засуджено три особи за вчинення злочину, передбаченого статтею 436-2 Кримінального Кодексу України щодо виправдовування, визнання правомірною, заперечення збройної агресії РФ.

 

Також спікери розмежували поняття правопорушень, пов'язаних з війною та таких, що вчинені в період війни, зазначивши, що воєнний стан, як обтяжуюча обставина, посилює відповідальність за вчинення злочинів.

 

Крім того, Ірина Чернуха, доповіла, що Южноукраїнський міський суд увійшов до складу модельних судів України. Таких судів налічується 90. 

“Для нас це, в першу чергу, клієнтоорієнтованість, кращі практики і обмін досвідом, високий рівень судової безпеки і впровадження модельних рішень”, - зазначила прессекретар. 

 

Відео пресконференції можна переглянути за посиланням.

 

Прессекретар суду Ірина Чернуха

 

ПЛАН ПІДГОТОВКИ ПРЕСКОНФЕРЕНЦІЇ СУДДІ-СПІКЕРА

 ЮЖНОУКРАЇНСЬКОГО МІСЬКОГО СУДУ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

№з/п

Захід, тема (що потрібно зробити)

Дата початку

Дата закінчення

Необхідні ресурси

Відповідальний за досягнення результату

Документ або факт, що вкаже на досягнення результату

Контроль виконання

1.       

Тема: Реалії війни та доступ до правосуддя

Мета: Інформування суспільства про судочинство під час війни, підсумки роботи Южноукраїнського міського суду за І півріччя 2023,  внутрішню діяльність під час дії воєнного стану та про розгляд справ, що викликають суспільний інтерес

Час: 09:00 год.

Приміщення  Южноураїнського міського суду, зал судових засідань №4, ІІ поверх.

 

Повідомлення керівника та апарату суду про призначення пресконференції.

 

 

16.05.2023

16.05.2023

Інформаційні приводи:

1. Внутрішня діяльність суду в умовах воєнного стану та підсумки за І квартал 2023

2. Резонансні справ в суді на початок року

3. Розгляд справ, пов'язаних з війною

 

Прессекретар

Погодження зі спікером,

розміщення пресанонсу

Суддя-спікер, прессекретар

2

Запрошення ЗМІ:

- Публікація на вебсайті суду узгодженого пресанонсу (https://yum.mk.court.gov.ua/sud1424/pres-centr/events/1413729/), як правило, за 5-10 днів., на Фейсбук, фактично 25.04.2023

- розсилка на електронні адреси медіа (згідно медіа-карти)

- Додатково, за 2 дні зателефонувати  запрошеним ЗМІ, продублювати на сайті анонс

- Анонс розмістити в приміщенні суду

- Підготовка реєстраційного листа (ПІБ, посада, місце роботи, підпис)

-  Інформування охорони про захід (за день)

16.05.2023

16.05.2023

-Медіа-карта: 1.ППРГ

“Контакт”

2. УІГЗ ВП ПАЕС

3. Газета

ВП ПАЕС “Енергетик”

Окремо — ЮУ міська рада.

- Інтернет,

- комп'ютер,

- телефон

Прессекретар

Зворотній зв'язок

(прочитано  електронну пошту)

Суддя-спікер, прессекретар

3.

Інформаційне забезпечення

*План пресконференції

- відкриття; - представлення організаторів; - вступне слово модератора; - слово надається доповідачу (суддя-спікер Олександр Савін), виступ (інформаційні повідомлення); - питання / відповіді; - виступ; питання / відповіді (в залежності від кількості інформаційних приводів); - закриття.

*підготовка вступного та заключного слова для модератора.

*підготовка тез для спікера, відповідей на ймовірні додаткові питання.

*підготовка та виготовлення роздаткового матеріалу (у разі необхідності)

* написання та погодження зі суддею-спікером (головою суду) заголовку матеріалу, пресрелізу

 

Оргтехніка, інтернет, дані КП Д-3

Прессекретар, старший секретар (канцелярія суду)

Зазначені в плані інформаційні матеріали

Суддя-спікер, прессекретар

4

Матеріально-технічне забезпечення

* обрання найбільш придатного приміщення (розмір, освітлення, технічна придатність, кондиціювання) — завжди це зал судових засідань №4 (найбільший зал у суді, є окремий стіл для прес-конференцій, встановлений банер з назвою суду, кондиціонер, телевізор, великі лампи для освітлення, жалюзі на вікнах)

* забронювати зал №4 на відповідну дату (журнал в к.3-4)

*забезпечення кількості місць (є два великі столи для учасників процесу, а в даному випадку використовуватимуться для журналістів), орієнтовно: 2 особи газета “Контакт”, 1 особа — газета “Енергетик”, 2-3 - Пресцентр ВП ПАЕС, усього 5-6 осіб, плюс 2 запасних.

*знімальна апаратура — розміщується навпроти столу спікерів

* чистота звуку (закрити вікна, відключити звук комп'ютера секретаря с/з), освітлення оптимальне (див. лампи, жалюзі)

*оформлення місця судді-спікера та прессекретаря: стіл, стілець, поряд місце прессекретаря (модератора), інформаційні таблички з посадою і прізвищем, мікрофони, диктофони, предмети та символіка  “для гарної картинки”, папір, ручка, тексти виступу, вода, склянка, реєстаційний лист ЗМІ

* вода для ЗМІ та інших присутніх, бумажні/пластикові стакани

* покажчик місця проведення пресконференції (Пресконференція відбудеться ____ року, о ___ год., в приміщенні Южноукраїнського міського суду Миколаївської області в залі № 4, ІІ поверх ), розміщується на вхідних дверях та коло сходів на 2-й поверх, за необхідності, останнім часом не використовується

 

Фінанси, техніка, канцтовари

Керівник апарату суду, прессекретар,  спеціаліст з ІТ-технологій

Належне матеріально-технічне забезпечення

Прессекретар голова суду

5.

Перевірка готовності стану виконання всіх етапів підготовки, за необхідності, внесення коректив

Зранку провітрити приміщення, якщо потрібно включити кондиціонер

16.05.2023

16.05.2023

Усі наведені вище

Прессекретар

100% готовність

Суддя-спікер, прессекретар

6

Зустріч ЗМІ, реєстрація, організаційні питання, налаштування апаратури, 100% готовність.

Лише коли всі ЗМІ зайняли свої місця і повідомили про свою готовність до роботи заходить спікер.

16.05.2023

16.05.2023

Усі наведені вище

Прессекретар

100% готовність

Суддя-спікер, прессекретар

 

Примітки:

  1. Всі заходи організовуються спільно голова суду - суддя-спікер — керівник апарату (заступник) — прессекретар (головний спеціаліст із судової статистики), за допомогою головного спеціаліста по роботі з персоналом та спеціаліста з ІТ-технологій.
  2. План складений для конкретного заходу (пресконференції), проведення якого планується року 08.05.2023
  3. Остання пресконференція відбулася 01.12.2022

Анонс: https://yum.mk.court.gov.ua/sud1424/pres-centr/events/1348531/

Реліз: https://yum.mk.court.gov.ua/sud1424/pres-centr/pres_releases/1353638/

Фото: https://yum.mk.court.gov.ua/sud1424/pres-centr/photos/4682/

YU:  https://www.youtube.com/watch?v=er1gEbJNW0I&list=PL5fE5LOBsaag5JJK8P6N3Ro5olsCn_re5&ab_channel

            Зворотній зв'язок:

  1. Теленовини ВП ПАЕС

https://www.youtube.com/watch?v=er1gEbJNW0I&list=PL5fE5LOBsaag5JJK8P6N3Ro5olsCn_re5&ab_channel

  1. ПП Редакція газети “Контакт” від 15.12.2022 № 44

https://yum.mk.court.gov.ua/sud1424/pres-centr/publications/1359130/

 

 

ПРЕСРЕЛІЗ

 

 

Реалії війни та доступ до правосуддя

 

16.05.2023 року                                                                               Контакт:

                                                                                                        Ірина ЧЕРНУХА, 05136 54626

           

            Сьогодні в приміщенні суду відбулася перша в цьому році пресконференція.

            Інформували про резонансні справи, підсумки роботи суду за І квартал 2023 року, внутрішню діяльність Южноукраїнського міського суду та як відправляється правосуддя під час дії воєнного стану.

            Як зазначила прессекретар, повномасштабне російське вторгнення на територію України, введення воєнного стану зумовило відповідні зміни у законодавчому регулюванні, судовій практиці, територіальній юрисдикції судів та активізацію онлайн-судочинства.

            Орган державної судової влади у місті Южноукраїнську, яким є Южноукраїнський міський суд, в умовах воєнного стану працює у штатному режимі.

            За даним судової статистики за три місяці 2023 року, як проінформувала прессекретар, усього перебувало 1128 справ і матеріалів: з них 561 – надійшло, розглянуто – 491, залишок не розглянутих на кінець періоду — 637. Справ і матеріалів кримінального провадження   розглянуто — 105, цивільного судочинства - 207, адміністративного судочинства — 2, справ про адміністративні правопорушення розглянуто — 177. Загальна кількість розглянутих справ і матеріалів суддями  - 491:  Волковою О.І. - 159, Далматовою Г.А. - 194, Савіним О.І. - 138.

            В ході пресконференції Олександр Савін доповів про резонансні справи, які розглядав суд,   і про “крапку” у справі, що розглядалася протягом семи років, і про виправдувальний вирок, і про справи відносно військовослужбовців. Особливу увагу суддя-спікер звернув на справи пов'язані з війною. Суддями Южноукраїнського міського суду вже засуджено три особи, за вчинення злочину, передбаченого статтею 436-2 КК України, виправдовування, визнання правомірною, заперечення збройної агресії рф.

            Також спікери розмежували поняття правопорушень, пов'язаних з війною та таких, що вчинені в період війни, зазначивши, що воєнний стан, як обтяжуюча обставина, посилює відповідальність за вчинення злочинів.

            Крім того, прессекретар Ірина Чернуха, доповіла, що Южноукраїнський міський суд увійшов до складу модельних судів України. Таких судів налічується 90. Для нас це, в першу чергу, клієнтоорієнтованість, кращі практики і обмін досвідом, високий рівень судової безпеки і впровадження модельних рішень.

            Речники охоче відповідали на питання журналістів та зазначили, що про дату та час наступної пресконференції буде повідомлено додатково.